SQL MySQL - Poziom zaawansowany - Konstrukcja zapytań w bazie danych
SQL MySQL - Poziom zaawansowany - Konstrukcja zapytań w bazie danych
Miejsce/Czas trwania
Szkolenia otwarte:
ul.Piątkowska 163, 60-650 Poznań Pokaż w Google Maps
ul.Królwej Jadwigi i nr 43, 61-871 Poznań Pokaż w Google Maps
Szkolenia zamknięte: cała Polska
Szkolenie zdalne: cały świat
Czas trwania: 24h (3 dni)
Godziny szkolenia: 8:30 - 16:00
Cena netto
Szkolenia:
Otwarte: 1345 zł
Indywidualne: 2695 zł
Zamknięte: do negocjacji
Terminy
Aktualnie nie mamy zaplanowanego terminu szkolenia otwartego. Jeśli interesuje Cię to szkolenie to zapisz się, skontaktujemy się z Tobą i wspólnie zastanowimy się jak możemy Ci pomóc.
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | Sobota | Niedziela |
---|---|---|---|---|---|---|
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ZDALNE/ONLINE - MICROSOFT ACCESS - POZIOM PODSTAWOWY - OBSŁUGA BAZ DANYCH
Szkolenie otwarte: 745 zł
Indywidualne: 1490 zł
Zamknięte: do negocjacji
16h (2 dni)
Pytania, uwagi, niejasności?
Czy to szkolenie jest dostępne w języku angielskim?
Czy to szkolenie jest dostępne w wersji zdalnej/co potrzebuję aby skorzystać ze szkolenia realizowanego zdalnie?
Gdzie odbędzie szkolenie?
Który poziom szkolenia będzie dla mnie odpowiedni?
Jestem zainteresowany pewnym szkoleniem – ale nie widzę w kalendarzu terminu – co zrobić?
Trenerzy
Wybrane autentyczne opinie poszkoleniowe:
Opis szkolenia
- Wprowadzenie
- Zarządzanie uprawnieniami bazy danych za pomocą języka SQL
- Zaawansowana transakcyjność
- Manipulowanie dużymi zbiorami danych
- Zarządzanie obiektami bazy danych
- Generowanie raportów z wykorzystaniem zaawansowanych funkcji grupujących
- Zaawansowane techniki pozyskiwania danych z użyciem podzapytań oraz funkcji analitycznych
- Wsparcie wyrażeń regularnych oraz „chodzenie po drzewie“
Zakres tematyczny
- Wprowadzenie
- Przypomnienie zasad projektowania danych i nazewnictwa obiektów
- Czym jest relacyjny model danych
- Postulaty dr Edgara Franka Codd’a dotyczące relacyjnych baz danych
- Kiedy baza jest „normalna”, czyli definicja trzech postaci normalnych relacyjnej bazy danych
- Zasady nazewnictwa tabel, kolumn oraz więzów integralności
- Przypomnienie podstawowych cech oraz składni języka SQL
- Polecenia wybierające dane
- Polecenia modyfikujące dane
- Polecenia definiujące obiekty
- Przypomnienie zasad korzystania ze słownika danych
- Przypomnienie zasad projektowania danych i nazewnictwa obiektów
- Zarządzanie uprawnieniami bazy danych za pomocą języka SQL
- „Co wolno wojewodzie...”, czyli typy uprawnień w serwerze bazodanowym
- Uprawnienia obiektowe
- Uprawnienia systemowe
- Skąd wiedzieć co mi wolno, a co nie, czyli słownik danych po raz setny
- Nadawanie i odbieranie przywilejów
- Składnia polecenia GRANT
- Składnia polecenia REVOKE
- „Co wolno wojewodzie...”, czyli typy uprawnień w serwerze bazodanowym
- Zaawansowana transakcyjność
- Przypomnienie podstaw, związanych z transakcjami w bazie danych
- Mechanizmy ochrony danych
- Typy izolacji transakcji
- Polecenia COMMIT oraz ROLLBACK
- Zagrożenia płynące z nieprawidłowego wykorzystania transakcji
- Niekończące się transakcje
- Blokowanie obiektów
- Hazard danych
- Kto blokuje drogę, czyli mechanizmy LOCK w serwerze bazodanowym
- Identyfikacja blokad
- Radzenie sobie ze zbyt długimi blokadami
- Przypomnienie podstaw, związanych z transakcjami w bazie danych
- Manipulowanie dużymi zbiorami danych
- Kopiowanie wierszy z innej tabeli
- Modyfikacja danych z wykorzystaniem podzapytań
- Modyfikacja danych na podstawie złączenia z innymi tabelami
- Warunkowe wstawianie danych czyli przedstawienie polecenia MERGE
- Jak sprawdzić co było, a nie jest, czyli problem archiwizacji danych
- Zarządzanie obiektami bazy danych
- Przypomnienie podstawowych typów obiektów bazodanowych
- Tabele
- Indeksy
- Perspektywy
- Więzy integralności
- Przypomnienie informacji na temat typów danych
- Typy znakowe
- Typy liczbowe
- Data i czas
- Tworzenie i modyfikacja tabeli
- Definiowanie nowych tabel
- Dodawanie i usuwanie kolumn z istniejących obiektów
- Jak zdefiniować więzy integralności w bazie danych
- Zasady tworzenia i używania indeksów
- Omówienie typów indeksów
- Kiedy warto indeksować, czyli książka telefoniczna vs. kilka wizytówek
- Lepsze spojrzenie na dane, czyli kiedy korzystać z widoków
- Przypomnienie podstawowych typów obiektów bazodanowych
- Generowanie raportów z wykorzystaniem zaawansowanych funkcji grupujących
- Przypomnienie zasad grupowania
- Klauzula GROUP BY
- Kiedy i co grupować?
- Filtrowanie danych, czyli WHERE vs. HAVING
- Sortowanie pogrupowanych wyników
- Grupowanie po wielu kolumnach oraz zbiorach kolumn
- Wyliczanie dodatkowych podsumowań częściowych i ogólnych
- Przedstawienie klauzuli ROLLUP
- Przedstawienie klauzuli CUBE
- Przypomnienie zasad grupowania
- Zaawansowane techniki pozyskiwania danych z użyciem podzapytań oraz funkcji analitycznych
- Przypomnienie zasad korzystania z podzapytań
- Podzapytania w klauzuli SELECT
- Podzapytania w klauzuli FROM
- Podzapytania w klauzuli WHERE
- Czym są podzapytania skorelowane?
- Wpływ zapytań skorelowanych na wydajność serwera bazodanowego
- Kiedy można, a kiedy trzeba korzystać z podzapytań skorelowanych?
- Wprowadzenie do funkcji analitycznych w języku SQL
- Zastąpienie zapytań skorelowanych funkcjami analitycznymi
- Przedstawienie funkcji rankingowych
- Partycjonowanie wyników zapytania
- Wykorzystanie agregacji bez grupowania
- Przypomnienie zasad korzystania z podzapytań
- Wsparcie wyrażeń regularnych oraz „chodzenie po drzewie“.
- „Co jest podobne do...?”, czyli wprowadzenie do wyrażeń regularnych
- Zalety i wady korzystania z wyrażeń regularnych
- Funkcje bazodanowe wspierające używanie wyrażeń
- Wpływ wyrażeń regularnych na wydajność serwera bazodanowego
- Nauka chodzenia po drzewie, czyli wsparcie SQL dla relacji typu RODZIC-DZIECKO
- Jak zidentyfikować dane w postaci drzewa?
- Kiedy budowanie hierarchii może być przydatne
- Funkcje wspierające „chodzenie po drzewie”
- „Co jest podobne do...?”, czyli wprowadzenie do wyrażeń regularnych